vrijdag 31 mei 2013

Als de zon..........

Als de zon.......


Als de zon buiten niet schijnt, dan blijft men van binnen positief. Ik tenminste, al word ik weleens kriegelig van dit weer. Als je niet naar buiten kan gaan, vanwege dat snertweer kun je binnen ook genoeg dingen doen, zoals spelletjes rond de eetkamertafel, net als vroeger. Op een druilerige zondagmiddag rond de eetkamertafel ganzenborden, eenendertigen, monopolie, scrabbel, pim, pam, pet. Nu echter met het digitale tijdperk is dat wat minder geworden. Nu doet men spelletjes op de computer. Ikzelf ben daar niet zo'n voorstander van. Ik hou meer van die ouderwetse spelletjes van vroeger, met je tegenstander tegenover je, dan weet je wie je tegenstander is. Bij een digitaal spelletje weet je dat niet. Scrabble is vervangen door wordfreut, maar ikzelf doe nog weleens een potje scrabble aan tafel . Internet vind ik meer voor communicatie, educatie en correspondentie en niet om er spelletjes op te doen.

Als de zon buiten wel schijnt, dan ga ik buiten meestal wandelen. Vroeger als kind zijnde had je ook buiten spelletjes die je nu niet vaak meer ziet, zoals touwtje springen, elastiekje twist, hinken, voetballen, dat laatste zie ik nu ook nog weleens bij mij in de straat. Jongetjes die bomen als doelpalen gebruiken. Vind ik best wel een leuk gezicht. Nu schijnt zij wel een beetje de zon, voor hoelang het duurt, maar ik ben positief en moet alles wel positief blijven zien en dat doe ik ook. Toch, zijn kinderen altijd snel tevreden en zij kunnen van de kleinste dingen genieten. Dat is nu zo en ook vroeger.

Fijn weekend.

Geen opmerkingen: