vrijdag 24 mei 2013

Corresponderen

Corresponderen

Ik correspondeer al vanaf 1998 met vrouwen uit heel de wereld. Je zult je afvragen, waarom ik dat doe, nu simpel, omdat ik het 1 leuk vind, 2 het een manier is om m'n talen bij te houden en 3 omdat ik het gezellig vind en het stuk voor stuk leuke vrouwen zijn. Ik had een paar taalopleidingen gedaan en wilde graag schrijven naar mensen in het Duits en Engels. Sommige penvriendinnen heb ik al 15 jaar en daar correspondeer ik nog steeds met veel plezier mee. We sturen elkaar ook altijd kerstkaarten en degelijke en sommigen heb ik nu ook op Facebook.

Het kwam zo: Ik had een advertentie in een Duits damesblad gezet, wie er met me wilde corresponderen. Gelijk kwamen er honderden brieven binnen, waarvan ik er 6 heb uitgekozen, van die 6 schrijf ik er nu nog met 4. In een internationaal tijdschrift zag ik een advertentie staan van een vrouw, waarmee ik nu nog schrijf. Gisteren heb ik nog een brief op de bus gedaan aan een Duitse vrouw. Over een weekje of 4 krijg ik daar weer antwoord op. Duurt lang, okay, maar dat maakt het juist zo leuk.

Het woordenboek en Wikipedia zeggen over corresponderen: briefwisseling houden, overeenkomen.
Eigenlijk vind ik via internet ook een soort van corresponderen, alleen gaat alles sneller.

Fijn weekend
:eatpaper: :eatpaper: :eatpaper: :eatpaper: :eatpaper: :eatpaper: :eatpaper: :eatpaper:

Geen opmerkingen: