donderdag 6 juni 2013

Introvert of extravert

Introvert of extravert,

Miena: Is graag alleen en sluit zich het liefst de hele dag op in haar kamer. Zij praat niet graag met ander mensen. Vriendinnen of vrienden heeft ze wel, maar dat zijn er meestal maar 1 of 2, die net zo zijn als zij. Miena is introvert.

Jopie: Heeft graag mensen om zich heen. Praat graag tegen iedereen die ze tegenkomt en doet veel activiteiten met andere mensen. Zij is niet graag alleen en zit dus ook zelden met een boek op haar kamer, ja als ze moet leren voor een examen. Jopie is extravert.

Miena en Jopie, twee verschillende typen mensen, Miena is introvert, Jopie is extravert. Beiden zijn heel gelukkig in hun wereldje.

Ik heb het boek "stil" gelezen van Susan Cain, dat boek ging over introvert en extravert. Ik vond het een interessant boek en voor iedereen aan te raden.

Ikzelf ben een beetje introvert, want ik lees ook het liefst een boek in een stille kamer en ik ben ook een beetje extravert, buitenshuis doe ik ook veel activiteiten. Ook heb ik graag mensen om me heen, maar even alleen op een kamertje zijn vind ik ook niet erg. Ik denk dat wij allemaal wel een beetje van allebei hebben.

 

Geen opmerkingen: