vrijdag 6 september 2013

Geluk, hoop en liefde

 
Geluk, hoop en liefde

Ik zie je denken, "het is geloof, hoop en liefde", klopt, maar ik vind het leuker om een blog te schrijven over geluk, hoop en liefde. Geloof is voor ieder persoonlijk.

Onderstaand zet ik twee fictieve interviewtjes neer van ene Mirte met ene Simon en ene Anna.

Mirte: "Simon, hoe zie jij geluk?"
Simon: "Loterij winnen, rijkdom, auto's, alles willen kopen
wat je wil. Dat is voor mij geluk".
Mirte: "Geld maakt niet gelukkig, Simon"
Simon: "Okay, geld maakt volgens jou niet gelukkig, maar
het is wel een middel om gelukkig te worden, voor
mij tenminste wel".
Mirte: "En hoe zie jij hoop dan? Waar hoop je op?"
Simon: "Hopen op de honderd duizend, ha ha!"
Mirte: "Liefde, hoe zit het daarmee?"
Simon: Liefde heb ik voor geld en andere materiële dingen"
Mirte: "Nou, Simon, ik vind jouw gedachten over bepaalde
"dingen vreemd, maar goed het is je mening, ik dank
je voor je tijd."
Simon: "Niks te danken".




Mirte: "Hoi, Anna, hoe zie jij geluk?"
Anna: "Hoe ik geluk zie? Nu simpel, geluk is niet het
winnen van een lot in de loterij, geluk is
gezondheid, voor jezelf en je omgeving."
Mirte: "En hoop?"
Anna: "Ik hoop, dat ik nog heel lang gelukkig en gezond
blijf met alle mensen om me heen."
Mirte: "En hoe zit het met de liefde?"
Anna: "Heel goed, ik ben al jaren gelukkig getrouwd.
Liefde is iets moois. Ik wou dat heel de wereld
vol met liefde was, dat is jammer genoeg niet zo,
want anders zouden er geen oorlogen zijn."
Mirte: "Met geluk, hoop en liefde zit het dus goed met jou
Ik vond het leuk je te interviewen".
Anna: "Ik vond het ook heel leuk. Ik dank je voor dit
interview."
Mirte: "En jij bedankt voor je tijd".

Met de bovenstaande interviewtjes wil ik aangeven wat geluk, hoop en liefde betekent. Iedereen heeft er een eigen filosofie over. Voor mij is geluk, hoop en liefde eigenlijk hetzelfde als, wat Anna erover zegt.

Ik eindig dit blog met een citaat van Erich Fromm:
"Als ik ben wat ik heb, en ik verlies alles wat ik heb, wie ben ik dan".

Een fijn weekend met veel geluk, hoop en liefde.



Geen opmerkingen: