vrijdag 30 augustus 2013

Voorbij of nog niet?

Voorbij of nog niet?

Ja, de vakantietijd is weer bijna voorbij. Iedereen gaat weer aan de orde van de dag beginnen, kinderen weer naar school, mensen naar hun werk. TV programma's die weer beginnen. Het normale leven gaat vanaf maandag weer van start.

Toch gaan we die lange zomeravonden missen. Het weer was niet altijd goed, maar tussen neus en lippen door was het redelijk tot goed. Laten we nog maar lekker even nazomeren tot minstens eind september. Vinden jullie ook niet? In onze vrije tijd een terrasje pikken, wandelen, fietstochtjes maken etcetera.

September kan ook nog mooie dagen geven. Ik heb weleens meegemaakt, dat ik op m'n verjaardag eind september nog buiten zat. Daar gaan we voor. De zomervakantie mag dan bijna voorbij zijn, maar de zomer beslist nog niet. De zomer begint volgens de kalender op 21 juni en eindigt op 21 september, maar wij gaan voor langer. Zij kwam dit jaar laat op gang, dus hopelijk gaat zij ook pas laat weer weg.

Ik vind het altijd zo mooi, als ik op dinsdagochtend m'n baantjes in het zwembad aan het trekken ben en ik zie daar door het raam langzaam de zon opkomen. Of bij mij achter op het grasveld kinderen die spelen met hun poppen en poppenwagens of kinderen aan het voetballen. Dan kijk ik de andere kant op en zie bij het verzorgingshuis bejaarden buiten zitten. De toekomst en het verleden op een paar meter afstand, mooi toch?

De wintercollectie hangt al aan de rekken in de winkels, maar ik denk daar nog niet aan. Je moet er toch niet aan denken om nu al een wintertrui of winterjas te passen?

Prettig en hopelijk nog zomers weekend




Geen opmerkingen: