vrijdag 13 september 2013

De houdbaarheidsdatum van de mode

De houdbaarheidsdatum van de mode

Mode: De betekenis volgens Van Dale: tijdelijk, voorbijgaand gebruik in kleding, in zijn

In de winkels hangt weer de nieuwste najaarsmode. Deze mode moet je volgens de deskundigen dragen. Een paar jaar geleden was het de mode om kapotte spijkerbroeken te dragen. Persoonlijk vond ik dat afschuwelijk. Ik draag nooit spijkerbroeken, laat staan kapotte. Smaken verschillen, maar goed ook, als je allemaal van hetzelfde zou houden zou je een kleurloze maatschappij krijgen.

Maar nu het volgende: mode is een voorbijgaand gebruik, hoe zit het dan met tatoeages? Ben Saunders (zanger), Wesley Sneyder en een hele partij andere voetballers zitten onder de tatoeages. Ik heb me laten vertellen (ik weet niet of het waar is), dat Wesley Sneyder zelfs zijn huidige vrouw op het lijf heeft laten  tatoeĆ«ren. Ik hoop voor hem, dat zijn relatie met Yolanthe blijvend is, anders wordt een scheiding dubbel pijnlijk. Voor Rafael van der Vaart hoop ik, dat hij geen afbeelding van Silvie op zijn lijf heeft. Zij zijn een voorbeeld voor de jeugd. Wat gebeurt er, als over 5 jaar tatoeages uit zijn? Evenals het lange haar, bij mannen,  in de vorige eeuw, maar ja dat is eenvoudig met de schaar te corrigeren. Ach ze moeten het zelf maar weten.
Op TV is het mode om op paalhakken te lopen. Eva Jinek en haar collega's tonen trots hun paalhakken. De achillespees en de rug worden zwaar belast.

Gelukkig kies ik zelf voor mijn mode. Bij mij staat mijn gezondheid op de eerste plaats. Dus geen tatoeages, paalhakken, borstvergrotingen cq verkleiningen, etcetera. Ook fitness doe ik met mate. Ik zorg dat mijn BMI net goed is en probeer zo van het leven te genieten.

Prettig weekend allemaal






Geen opmerkingen: