zondag 27 maart 2011

EHBO op je I-phone

Hoi, mensen, ik wil jullie even op onderstaand artikeltje attenderen. Die las ik in de Libelle en ik vond het wel een goed onderwerp voor m'n blog. Ik typ het artikeltje in z'n geheel over.




Nog geen 10 % van de Nederlandse bevolking heeft een EHBO-diploma. En dat terwijl juist de eerste minuten tellen. De Kninklijke Nederlandse vereniging EHBO brengt daarom een applicatie uit voor de I-phone: binnen enkele seconden ziet u hoe u moet handelen bij een hartaanval of ongeval. Met 1 druk op de knop belt u 112 en wordt meteen uw positie bepaald d.mv. GPS (global positioning system, in de beveiliging ook alom bekend.) Dat zo'n app echt vertschil kan maken bewijst het verhaal van een Amerikaanse filmmaker die de aardbeving in Haiti overleefde dankzij een First Aid Applicatie. Deze liet hem zien hoe hij zijn wonden moest behandelen en waarschuwde hem niet in slaap te vallen. Hij liet zijn wekker daarom elke 20 minuten afgaan. 64 uur later werd hij levend onder het puin gehaald.



Wat tegenwoordig allemaal mogelijk is he? Ik weet hoe ik moet handelen, want ik heb mijn EHBO-diploma, maar voor mensen die het niet weten is dit toch een ideaal hulpmiddel? Het allerbeste is natuurlijk dat je dit soort dingen nooit nodig hebt.



Fijne week 13 toegewenst



Geen opmerkingen: