vrijdag 25 oktober 2013

Humor

 
Humor

Als ik op straat loop en naar de mensen op straat kijk zie ik bijna niemand meer vrolijk kijken. Als ik de TV aanzet krijg je steeds minder cabaretiers en degelijke te zien. Er wordt niet meer gelachen. Zou dat door de crisis komen? Dan valt er inderdaad weinig te lachen.

Vroeger had je leuke series, zoals "wordt u al geholpen?" Over een Engels warenhuis met allerlei verschillende types, zoals Mrs Slocombe met haar steeds veranderde haarkleur, mister Humphries met zijn aparte loopje, ik moest daar altijd erg om lachen. Op de radio had je "de dik voor mekaar show"weten jullie het nog? Andre van Duyn. Ook de shows op TV waren heel erg leuk. Nu zie ik weinig leuke programma's op TV. Vorige week de film sister Act, dat was wel leuk en om te lachen. En weten jullie nog politieacademie?

Lachen is juist zo gezond. Ik hoop dat de humor snel weer terugkomt bij de mensen. Onderstaand geef ik enkele spreekwoorden die betrekking hebben op lachen en humor.

"Wie het laatst lacht, lacht het best" : degene die aan het eind als beste uit de strijd komt is de daadwerkelijke winnaar.
"Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd": elke dag zou minstens 1 vreugdevol moment moeten hebben.

"De humor ligt op straat": soms gebeuren er kleine voorvallen die best wel grappig zijn.

"Lachen als een boer die kiespijn heeft": wel lachen, maar niet van harte.

Wat betreft de crisis, we moeten er de humor maar van inzien, toch? Het is nu eenmaal niet anders. Laten we er maar om lachen, al is het maar als een boer die kiespijn heeft.

Vrolijk en goed weekend toegewenst.


Geen opmerkingen: