vrijdag 11 oktober 2013

Googelen met foto's

Bovenstaande titel is, zoals jullie wel hebben kunnen zien op m'n blogs een grote hobby van mij. Ik vind het leuk om van 1 foto verschillende bewerkingen te maken. Bijvoorbeeld van een hart, staande in het water die ik van de week heb gegoogeld , heb ik een goudkleurige, een zilverkleurige en een blauwe bewerking gemaakt.

Van een eenvoudige foto van de Erasmusbrug maak ik leuke decoraties. Zo maak ik van iedere foto iets bijzonders met Paint of op m'n mobiel, die al deze mogelijkheden ook heeft. Bij een reiger die ik zelf heb gefotografeerd heb ik smileys gezet en toen op m'n blog "voorbij of nog niet" gezet.

Vroeger had je dat allemaal niet. Je maakte een foto en that's it. Je deed een rolletje in je fototoestel en klikte het vol, dan bracht je het weg naar een fotozaak als je ze dan weer ophaalde, dan was het balen als er een stel foto's waren mislukt, dag geld! Want het was best nog prijzig. Nu kost het niks. Nu kun je foto's die mislukt zijn deleten of je kunt ze via Photo editor of Paint of een ander fotoprogramma proberen om ze weer goed te krijgen, scherper, of minder scherp.

Leve de computer, GSM, digitale camera en de digitale wereld.

Prettig weekend

Geen opmerkingen: