vrijdag 10 januari 2014

Gemengde culturen en verandering

Gemengde culturen en verandering


gemengde cultuurbolGemengde culturen en verandering
Het enige constante in het leven is veranderingverndering
Verandering van spijs doet etenniet eten boer
Wat een boer niet kent eet hij niet
En zo ken ik nog meer van dat soort uitspraken. Ik zie je denken: “komt ze weer met die gezegdes”, daar heb je gelijk in, maar ik wil hiermee aangeven, dat door de gemengde culturen veel mensen veranderen van standpunten, mening, smaak enzovoort.
Je ziet steeds meer Westerse mensen dingen overnemen van Oosterse mensen en andersom. Bijvoorbeeld schoenen uit, voordat je naar binnen gaat, zoals het bij sommige Oosterse culturen gebruikelijk is. Ook steeds meer Westerse mensen doen aan Yoga en meditatie. Er zijn ook Oosterse mensen die Westerse gewoontes overnemen. Rond Kerstmis werden mijn man en ik diverse malen op straat aangesproken door Rotterdamse Moslims, die ons fijne Kerstdagen en een voorspoedig 2014 toewensten.
klompdeur
acceptatie en respect
Ik vind het wel leuk al die gemengde culturen. Het is een teken van acceptatie en respect voor elkaars cultuur.
Fijn weekend

Geen opmerkingen: