vrijdag 10 juli 2015

Parkeerbeheer Rotterdam.




    De gemeente Rotterdam heeft in het kalenderjaar 2014 besloten in de gehele stad digitaal parkeren in te voeren. Het doel is, of nu in het kalenderjaar al bereikt, het aantal parkeerautomaten terug te brengen van 2900 naar 350. Dat heb ik als Rotterdamse geweten.
    Op donderdag 9 juli 2015 plaatsten wij (mijn man en ik) onze auto keurig netjes op een parkeervak in de Jacob Catstraat in Rotterdam-Noord. Wij moesten een paar honderd meter lopen naar de dichtstbijzijnde digitale parkeerautomaat. Ik betaalde om 13:05 uur digitaal, dus via ons kenteken.
    Na een boodschap te hebben gedaan in de nabijgelegen winkelstraat kwamen wij om 13:20 uur weer terug bij onze auto. Tot onze grote verbazing zat er een parkeerboete achter onze ruitenwisser. Tijd 13:06 uur. Dus 1 minuut later nadat wij bij de digitale parkeerautomaat betaald hadden. Uiteraard zochten en vonden wij de drie parkeerbeheerders en vroegen hun om uitleg. Dus betalen om 13:05 uur en een parkeerboete printen om 13:06 uur. Op zijn Rotterdams gezegd: “Hun naam was haas en zij wisten van niks.“
    Tenslotte worden wij, dus de Rotterdammers gedwongen ongeacht de leeftijd, door onze burgemeester Aboutaleb, om naar de atletiekbaan te gaan en te trainen om de 200 meter af te leggen in een absoluut wereldrecord net als Usain Bolt.
    Echter dan krijgen wij nog een parkeerboete, want 60 seconden in de tijd teruglopen kan men niet op deze aarde.
    Burgemeester bedankt dat je dergelijke personen hebt aangesteld als parkeerbeheerder. Mijn man en ik hadden je hoger ingeschat. Het vertrouwen in de beleidsbepalers, dus het openbaar bestuur is bij ons gedaald tot het nulpunt.



    .

Geen opmerkingen: