vrijdag 15 november 2013

Fantaseren

ABCD0002Fantaseren
Jopie zag een foto van haar man en haar op dansles van vroeger. Samen de tango leren, de foxtrot, de Jive, wat waren dat mooie tijden.dansende omastijldansen Ze fantaseert, dat ze nog een jonge vrouw is van 20 jaar. Ze stapt uit haar stoel en begint zowaar te dansen. De zuster, die binnenkomt, roept: "mevrouw toch, ik kom uw kousen uittrekken, wat bent u aan het doen?" "Sorry", zei Jopie, "ik was weer even een jonge vrouw van 20 en wilde dansen, helaas gaat dat niet meer".
Micha zat op school en staarde uit het raam. Ze zag een vrouw met een kinderwagen lopen. Ze fantaseerde, dat ze ook groot was, getrouwd en kinderen had, net als die vrouw.vrouw met kinderwagen Ze fantaseerde verder: nu was ze een danseres. Ze danste de sterren van de hemel. Ze was helemaal in trance. "Micha, Micha, ik vroeg je al 3 keer of je de tafel van 9 kon opnoemen". "Oh, sorry, juf, ik was in gedachten al groot en een danseres."dans

Jopie fantaseerde over vroeger en Micha over de toekomst. Fantaseren komt van het woord fantasie. Volgens Van Dale is fantaseren: "je fantasie de vrije loop geven". Fantasie betekent: "het vermogen om met aanwezige voorstellingen, nieuwe te vormen, verbeelding. Bij Jopie was dat de foto van haar man en haar en bij Micha was dat de vouw met de kinderwagen.
Rest mij u nog een fantastisch (geweldig) weekend toe te wensen en voor degenen die dit pas na het weekend lezen, een fantastische week.
bg_photo Achtergrond Hyves en FB

Geen opmerkingen: