zaterdag 23 maart 2013

Blog/column het verschil..........

Hoi, ik ga het niet over het weer hebben (die is pet), ook geen gedicht dit keer. Waar dan wel over? Nu, over het verschil tussen een blog en een column.




Wat is een blog?

Een blog gaat meestal over alledaagse dingen, die men meemaakt en wordt op het web gepubliceerd, men noemt het ook wel weblog.



Wat is een column?

Een column is wat diepgaander en wordt meestal gepubliceerd in een krant of een blad. Het gaat over een bepaald onderwerp.



Dat is wat ik ervan heb gelezen. Sommige columnisten vind ik een voorbeeld. Ik kan er veel inspiratie uithalen voor mijn blog. Ik vind het in ieder geval leuk en elke week weer schrijf ik over iets anders. Het begon met Hyves in 2007 en daarna heb ik m'n blog ook op andere sites gezet, zoals bijvoorbeeld Facebook, Twitter etcetera. Ik hoop dit nog heel lang te kunnen doen. Het is echt een leuke hobby, die reacties die ik af en toe krijgt van mensen en dat ik kan zien hoeveel mensen het hebben gelezen vind ik heel leuk.

Fijne voortzetting van het weekend







Geen opmerkingen: